Miloš Miladinović U pokretu Utisci sa letovanja u Grčkoj – Paralija #SPRINGBRAKE2016

Utisci sa letovanja u Grčkoj – Paralija #SPRINGBRAKE2016

Kada pogledam u nazad nekako je vreme proletelo od odlaska na projekciju odličnog ,,DeadPool“ i osvajanja nagrade. Za mene je sve to bilo po malo nestvarno, verovatno je razlog za to bio zato što sam kada su nagradne igre u pitanju uglavnom osvajao zamene. Pravi srećković reklo bi se. Ali eto desilo se da i mene ,,mune to june“. U svakom slučaju želeo sam da sa vama ovo podelim. Bloger lokaciju menja ali naviku nikad.

Pre odlaska na put volim da se malo pripremim. Osim klasičnog pakovanja ,,najosnovnijeg“ na netu sam hteo da saznam nešto više o Paraliji. Pronašao sam nekoliko tekstova koji govore generalno o Paraliji i koji su mu pomogli da steknem bar delimičan utisak o tome gde idem. Preporučujem da pročitate tekst mog imenjaka ,,Utisci sa letovanja u Grčkoj – Platamon, Nei Pori, Leptokarija“ i clocktravel.rs.

Polazak

Naše putovanje je krenulo iz Niša. Autobus nas je pokupio kod Tempa oko 23:30. To veče u Nišu je bilo baš hladno tako da smo jedva čekali da uđemo u autobus. Ono što sam primetio kada smo već bili na vratima autobusa je pozitivna atmosfera. Muzika je bila baš glasna, ređali su se domaći ali i strani hitovi. Posebno zanimljiv momenat je bio kada nam je jedan od putnika rekao: ,,Idemo Niš, samo pozitivno, nema spavanja“. Tako je i bilo.

Putovanje

jutro_blog_autobus_Grčka

Bilo je pravo uživanje gledati svitanje.

Putovanje je proteklo bez problema. Imali smo par pauza od kojih je prva bila kod hotela ,,Predejane“. Cena su tamo inače boli glava, bukvalno. Na granici sa Grčkom smo stigli negde pred zoru. Sunce je polako krenulo da se pojavljuje na horizontu, bilo je to lepo jutro. Nismo se dugo zadržali, mislim da je  prošlo pola sata kada smo nastavili dalje. Polako i stidljvo jutro nam je pokazivalo lepotu prirode koja nas je okruživala. Jutro koje je već bilo za nama je obećavalo lep i topao dan. Ostala je još jedan pauza pre konačnog odredišta, Paralije. Prvo na šta sam pomislio je kafa. Otišao sam do prodavnice u kojoj je se napravila dobra gužva. Pored velikog izbora tople i hladne, prodavnica je imala u ponudi veliki izbor suvenira ali i svega onoga što potrebno za letovanje. Cene nisam proveravao zato što sam kupovinu planirao da obavim u Palariji.

Paralija

Moram vam reći da sam bio veoma nestrpljiv da stignemo u Paraliju. Ne zbog vožnje i dugog puta već da bih se prošetao velikim peščanim plažama i uživao u mirisu mora. Brzo smo se raspakovali, nismo hteli da gubimo vreme. Izašao sam na terasu i ono što sam primetio je planina koja uzdizala nad celom regijom u kojoj se i Paralija nalazi.

To je Olimp.

Olimp je čuveno stanište bogova. Izdiže se 2.919 m iznad nivoa mora i najviša je planina u Grčkoj. Najviši vrh se zove Mikitas. Olimp se nalazi na UNESCO-voj listi zaštićenih oblasti.

Smeštaj u hotelu je sasvim korektan.

my-hotel-grčka-greek

Napravili smo samo takvu gužvu ispred ,,My Hotel“

,,My Hotel“ se nalazi u kraju gde su uglavno vile i hoteli sa po nekom porodičnom kućom. Nedaleko od hotela se nalazi market u kome se može kupiti sve. Od hrane do osnovne opreme za plažu.

Greek, Grčka, Paralija, Utisci, Memorije, lepota, pozitiva

Sve što mi je bilo potrebno za uživanje

Ako na plažu idete da se opustite onda je Paralija pravo mesto za vas. Plaže su duge i peskovite, a Egejsko more je toplo i ima blag prelaz ka dubini. U razgovoru sa meštanima, saznao sam da se ovde se meduze jako retko sreću. Pojava visokih talasa je takođe vrlo retka. Ono što sam moga da primetim je da se plaže  redovno održavaju i čiste. Posebno mi se dopada  to da je Paralija mesto koje je izgrađeno oko svojih plaža. Uz to,  na plažama su postavljeni tuševi i kabine za presvlačenje.

Paralija - Plaža

Pojedine delove plaža u Paraliji zakupili su kafići, tako da nam nikako nije bilo dosadno: muzika, suncobran, ležaljka, piće i pogled na more. Naravno, postoje mesta i za one koji dolaze sa svojim peškirom i žele mir i sunce.

Plaža-Paralija-2016

Kada smo se umorili od šetnje svratili smo u jedan od mnogobrojnih kafića u Paraliji. Ovaj nam je iz nekog razloga bio najinteresantniji. Doček vlasnice kafića je bio posebno zanimljiv. Kako smo kročili u kafić tako nam je ona vrlo glasno i radosno poželela dobrodošlicu na Grčkom ali i na Engleskom: Kalimera! Welcome, welcome!

Caldera bar je jedan od kafića koji mi se veoma dopao i to iz više razloga. Jedan od njih je dobar stari Jazz, on je bio stalno na plejlisti, ljubazno osoblje, odličan pogled na more i još bolja kafa. Naravno i sam izgled Caldera bara govori za sebe.

Caldera bar - Paralija

Caldera bar – Paralija

Odlična kafa, prelepo mesto. / Εξαιρετικό καφέ, μια όμορφη πόλη.

Caldera bar

Defintivno je autentičnost zaštitni znak Caldera bara. Pored odlično uklopljenih Edison sijalica sa ambijentom i nameštajem, satovi koje možete videti na slici ispod su itekako zanimljivi. Sasvim solidna kolekcija.

Dan se već bližio kraju a mi smo hteli da odemo na jednu od mnogih žurki koju je Rapsody Travel organizovao u Paraliji. Bilo je fenomenalno, nažalost baterija fotoaprata nije izdržala da i tamo napravim par slika. Ono trenutka kada smo kročili na plažu atmosfera i pozitivna energija odmah ponela, tako da mi i nije bilo do slikanja.

Sledećeg dana smo nastavili obilazak Paralije. Vreme nas je dobro služilo. Dani su bili topli sa po kojim oblakom. Iako smo bili umorni zbog žurke koja je potrajala duboko u noć nije nam bilo teško da nastavimo naše malo istraživanje.

Dok smo se šetali nisam mogao a da ne primetim gospodina na slici iznad. U hladu ko zna koliko starog drveta svirao je na svojoj gitari odnosno buzukiju. Melodija je bila lagana i umirujuća. Mislim da je bilo nešto ovako:

U blizini se nalazil i jedna mala i lepa crkvica. Posvećena je svetom Nektariju, čudotvorcu.

Nalazi se na drugom kraju Paralije, blizu luke odakle se pruža pogled na poznatu plažu Olimpik Bič koji je udaljen 2 km.

Paralija - Maj 2016

Pogled iz luke na deo Paralije

Ono što mi se veoma dopalo u Paraliji je hram svete mučenice Fotine. Prelepo zdanje koje se nalazi u samom centru Paralije je motiv koji se često koristi za razglednice.

Paralija - Hram svete mučenice Fotine

Paralija - Hram svete Fotine

Paralija - Grčka

Posle kupovine napravili smo kratak odmor. Dan je bio prelep. Nije bilo previše toplo, taman kako treba. Što se tiče kupovine, ima apsolutno svega. Što ste dalje od centra to su cene niže, tako da vam predlažem da se malo prošetate, isplatiće vam se.

Sjajno mesto da na trenutak zastanete,uživate u mirisu Egejskog mora i zvuku talasa. Nalazi se u blizini hrama.

Sunce se polako približavalo horizontu a mi smo se malo umorili od skoro celodnevne šetnje pa smo otišli do hotela gde smo se malo osvežili, ručkali i spremali za još jednu šetnju.

Paralija noću

Noć u Paraliji je bila prelepa. Bogovi sa Olimpa su se potrudili da ne bude previše toplo tako da su dugi rukavi bili potrebni. Veoma me je zanimalo kako Paralija izgleda noću. Noć otkriva jednu drugačiju lepotu koja daje jednu mistčnu notu svemu.

Hotel na slici, nalazi se u blizini našeg. Mislim, ne znam koji je lepši. Vlasnici su se maksimlano potrudili da privuku turiste. Konkurencija je jaka.

Paralija - Grčka

Jedan od mnogih kafića. Prelepo osvetlenje je ono što mi je privuklo pažnju. Mislim da ga to čini autentičnim.

Naravno, morao sam ponovo da napravim neku fotografiju hrama. Nisam siguran da li je lepši preko dana ili noću.

Jedno od dobrih mesta u Paraliji gde možete da se ozvežite i odmorite je poslastičarnica ,,Ice Factory“. Imaju veliki izbor sladoleda, kolača i torti. Mislim da bi mi deset dana bilo malo da probam sve. Tu smo napravili kratku ali slatku pauzu. Bili su veoma ljubazni, nasmejani i uslužni. ,,Ice Factory“ mi je postao definitivno jedno od omiljenih mesta u Paraliji

Ice Factory - Paralija

Ice_Factory_Paralia

Najbolji sladoled u Paraliji – The best ice cream in Paralia

Otišli smo ponovo do luke. U Paraliji te noći nije bila velika gužva, bilo je baš lepo za šetnju.

Paralija - Grčka

Pre odlaska u hotel posetili smo još jedan kafić koji se nalazi u okviru hotela ,,Dionis“. Lep prostor, srdačni domaćini.

Bila su te ne zaboravna dva dana u Paraliji. Žurke, lepo vreme pozitivni ljudi je ono što je ostalo u sećanju. Naravno ovom prilikom želim da se zahvalim ,,Rapsody Travel“ agenciji i naravno mom ali i Mileninom omlijenom bioskopu ,,Vilin grad“ na ovako lepom iskustvu. Pre svega želim da pohvalim Jovanu i Dušana, turističke vodiče koji su ovu našu kratku ali slatku putešestviju učinili prijatnijom, lepšom.

Mnogi su me pitali kakve su cene u Paraliji, kako se nismo dugo zadržavali nismo mnogo ni potrošli.